<تورم مهار شد!!!/ مخالفت دولت با افزایش بیش از ۱۸ درصد حقوق کارمندان/ تغییر در نحوه پرداخت یارانه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1135
نویسنده : کامران وزیری

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره نامه آقای رئیس جمهور به معاون اول برای مبارزه با موضوع ویژه‌خواری یادآور شد: این مطالبه ای از سوی رئیس جمهور از معاون اول است که وی این ابلاغیه را دریافت کرده و اکنون در حال تهیه ساز و کار اجرایی شدن آن هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش حقوق کارکنان و اینکه همچنان برای سال آینده همان 18 درصد باشد اظهار داشت: درباره افزایش حقوقی کارکنان دولت همانطور که در لایحه بودجه 93 آمده است این افزایش 18 درصد است و دولت با افزایش بیش از 18 درصد موافق نیست و طبق قانون باید افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم باشد، از این دولت دو کار را برای حفظ قدرت خرید کارکنان انجام می‌دهد.

نوبخت ادامه داد: از یک سو تلاش می‌کند نرخ تورم را تقلیل دهد تا قدرت خرید همه مردم حفظ شود بویژه کارکنان و از سوی دیگر تلاش می‌کند با افزایش حقوق بخشی از کاهش قدرت خرید ناشی از تورم را جبران کند که این دو کار در سال 93 در دستور کار خود قرار داده است؛ هم در حال تلاش است با اتخاذ سیاسیت‌های پولی و مالی سنجیده با تعادل بودجه‌ای بتواند عوامل ایجاد تورم را مهار کند و از سوی دیگر دولت با امکانات مالی فراوان مواجه نیست که بتواند بیش از حد معین نسبت به افزایش حقوق اقدام کند.

سخنگوی دولت گفت: اگر دولت برای افزایش حقوق بدون داشتن منبع  اقدام کند از یک سو ممکن است عددی که در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهد بالا باشد اما از سوی دیگر تورم ناشی از این سیاست نسنجیده قدرت خرید کارکنان را تقلیل می‌دهد؛ دولت در حال انجام این دو کار است و حتی پیش‌بینی می‌کنیم برای سال آینده نرخ تورم به 20 یا 21 درصد هم تقلیل یابد.

وی یاد‌اور شد: پیش‌بینی ما که امیدواریم تحقق یابد در ارتباط با افزایش حقوق این نکته را نباید فراموش کرد که بودجه سال 93 نسبت به سال92، 7.3 درصد تقلیل یافته و دولت در حالی که منابع در اختیارش نسبت به سال جاری 7 درصد کاهش یافته اما تلاش کرده برای جلوگیری از کاهش توان خرید کارکنان 18 درصد افزایش دهد.

نوبخت اظهار داشت: بیشتر از این در توانمان نیست گرچه یک مجری این را به مسخره گرفت اما ما همچنان خود را شرمنده مردم می‌دانیم؛ در شرایطی که میزان منابع ما کاهش یافته بیشتر از 18 درصد قابل افزایش نیست؛ براساس بند ب ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه‌های دولتی می‌توانند علاوه بر افزایش سنواتی از سوی دولت انجام می‌شود اگر در دستگاه‌هایشان صرفه‌جویی کنند آن‌ها هم می‌توانند نسبت به افزایش حقوق اقدام کنند.

وی تصریح کرد: انتظار مسئولان دولتی این است همراه با افزایش حقوق و مزایا از سوی دیگر بهره‌وری هم افزایش یابد و اگر دستگاهی‌ بتواند بهره‌وری را افزایش دهد از آن سو می‌تواند افزایش حقوق را داشته باشد و اگر دستگاهی دو یا سه درصد صرفه‌جویی داشته باشند حتی می‌شود بیش از نرخ تورم نسبت به افزایش سرمایه اقدام کرد.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ظاهرا دولت مصوبه‌ای را به تصویب رسانده که طبق آن اخذ تعهدنامه خروج ارزی از صادرکنندگان هنگام صادرات منتفی می‌شود در این صورت این اقدام تا چه اندازه به بهبود اقتصاد کشور کمک می‌کند گفت: در هفدهم شهریور گذشته دولت 35 مصوبه در جهت تسهیل صادرات، واردات و هرگونه کالاهای اساسی مردم در ارتباط با گمرک و دادن تسهیلات ریالی و ارزی به نظام بانکی کشور داشته و در جلسه گذشته وزارت اقتصاد که مامور پیگیری اینها بود و گزارش عملکرد را داد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز در دستگاه‌های دولتی چیست، گفت: دولت با صدور بخشنامه‌های متعدد و اعلام ساز  و کارهایی که از وسایل انرژی‌بری که در دستگاه‌ها وجود دارد و با کیفیت بهتر میزان صرفه‌جویی را بیشتر کند به دستگاه‌های اجرایی تکلیف کرده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره دستور رئیس جمهور برای مبارزه با ویژه‌خواری و اینکه گفته می‌شود دولت اسنادی در این زمینه داشته است یا اینکه با مافیای منطقه‌ای روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: این سوال مبتنی بر درخواست تحلیل این شرایط نبود و جلسه اطلاع‌رسانی از سوی دولت و مصوبات است؛ بعنوان دولت موظف هستیم دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که وجود دارد و اجرای برخی از آنها از وقوع جرم جلوگیری می‌کند فراهم کنیم؛ ضمن اینکه مصوباتی همچون تسهیل بهبود فضای کسب و کار و روان‌سازی کار گمرک صورت گرفته است و همچنین گزارشی را تا پایان سال ارائه دهیم که بدهی چقدر از کسانی که در بخش خصوصی از دولت مطالبه تایید شده دارند، پرداخت شده و این مطالبه آقای رئیس جمهور از معاون اول در راستای سالم‌سازی است.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره سفرهای استانی رئیس جمهور و اینکه آیا دیدارهای رئیس جمهور با مجمع نمایندگان استانی از دلایل به تعویق افتادن این سفرهاست گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور انجام خواهد شد و دیدار با مجامع استانی نمایندگان منافاتی با آن ندارد و هم آقای رئیس جمهور و وزرا و بنده جلسات مستمری با نمایندگان استانی داشتیم همچنین سفرهای استانی را هم داشتیم و بنده به سه استان در سه روز گذشته سفر کرده‌ام و آقای رئیس جمهور و وزرا نیز ارتباطات مردمی خود را حفظ خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که سبد کالا به افراد بی‌بضاعت که تحت پوشش نیستند تعلق نمی‌گیرد آیا این خلاف اصل توزیع عادلانه نیست افزود: آنهایی که قابل شناسایی هستند و در حدی از دریافت‌های ماهیانه قرار دارند که نیاز به حمایت‌های غذایی دارند براساس شاغلین و بازنشتگان انجام می‌شود و هر  نوع افرادی که در این رده نیستند از طریق کمیته امام و بهزیستی نسبت به شناسایی آن‌ها انجام می‌شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره بابک زنجانی گفت: این دستگیری توسط مقامات قضایی انجام شد و آن‌ها برای هرگونه اقدام ضوابط قانونی دارند و وقتی تشخیص دادند کسی باید تحت تعقیب باشد و دستگیر شود، انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییر شیوه ارائه یارانه به مردم اظهار داشت: دولت مصمم است در جهت اصلاح قانون هدفمندی و بهبود آن اقدام کند به همین جهت آن را به ارائه لایحه واسپاری کردیم ما به اندازه جمعیت ایران یارانه پرداخت می‌کنیم و عده قابل توجهی که یارانه دریافت می‌کنند حتما باید دریافت کنند و حتما باید رقمش بیشتر شود.

نوبخت ادامه داد: دولت مصمم است یارانه‌ها را در شکل بهتری اجرا کند و بر خود فرض می‌داند به صورت کمک‌های غذایی آن را در کنار هدفمندی یارانه‌ها داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره 700 ایرانی که در زندان‌های خارجی در معرض اعدام هستند گفت: بحث پیگیری این موضوع در دست اقدام جدی دولت است، اما وزارت امور خارجه موظف است نسبت به شناسایی این افراد و تعیین سازوکارهای لازم اقدامات لازم را به عمل آورد و اگر برخی از این موارد معطوف به تامین اعتبار باشد معاونت برنامه‌ریزی موظف است در آن خصوص اقدام کند.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: هدفمندی یارانه ها،پاشنه آشیل دولت،فشار براقشار محروم ,



مطالب مرتبط با این پست
.
پولدارهای ایران چند نفرند؟
اروپایی‌ها جای چینی‌ها را در صنعت خودروی ایران می‌گیرند
ایرانی‌ها در روز عید غدیر چند پیامک ارسال کردند
آغاز چانه‌زنی اقتصادی با 1+5 بر سر رفع تحریم‌ها/ نمایندگان 3 وزارتخانه اقتصادی به وین رفتند
شل و توتال با ایران قرارداد نخواهندبست/ ماجرای بازداشت مدیران شرکتهای اروپایی در زمان وزارت میرکاظمی
خانه، ماشین و سفر خارجی ملاک حذف یارانه/ پولدارها چه کسانی هستند؟
چه دست‌هایی در نوسان بازار خودرو پنهان است؟
پاسخ احمدی‌نژاد به منتقدانش در حضور هاشمی
کدام استان‌ها بیکارترند؟ + جدول
افزایش قیمت خودرو به سال 93 موکول شد/ شافعی: خودرو تا پايان سال گران نمی‌شود
حذف پولدارها، شاید وقتی دیگر...
صاحبان رایتل چه کسانی هستند؟
بیکاری رسمی / کاریکاتور
شرط مدیرعامل ایران‌خودرو برای شکایت از پژو/ شریک خارجی لازمه حضور در زنجیره جهانی
وضعیت قیمت خودرو در سال 1393
یارانه نقدی در فاز دوم مساوی نیست/ سبد کالایی ارتباطی به هدفمندی ندارد
تورم مهار شد!!!/ مخالفت دولت با افزایش بیش از ۱۸ درصد حقوق کارمندان/ تغییر در نحوه پرداخت یارانه
پرونده قرارداد کرسنت / کاریکاتور
انتقاد از بی‌تدبیری در بازگرداندن ده‌ها میلیارد تومان سود بادآورده از یک تاجر خاص
هزار توی مافیای نفتی
با این شماره‌ها از دریافت سبدکالایتان خبردار شوید
یارانه نقدی فقط به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود.
کاریکاتور/ جریمه یارانه بگیران قلابی
زمان توزیع سبد کالا تا پایان سال تمدید شد
ناگفته‌های وکیل همسر سابق بابک زنجانی



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: